Boerule' noi reciclam, nu furam!

Pentru ca ma aflu in renovari de vreo 2 ani, am destul de multe fiare "vechi" prin curte. Diverse piese de otel sau aluminiu care poate vor ajunge la fiare vechi, sau nu. Pentru cei care nu stiu unde locuiesc, curtea mea e impartita in doua parti cu doua intrari separate. O parte mai "deschisa" cu o poarta de aprox 1.5m inaltime care nu sta inchiuata si cealalta parte cu o poarta (si gard) de vreo 2.1m inaltime, cu poarta bine ferecata. Fiarele cu pricina se afla evident in partea "inchisa".

M-am trezit ieri mai devreme si mi-am pregatit ceva de mancare, dupa care m-am asezat relaxat la televizor cu farfuria aburinda in fata. Nu au trecut bine cateva secunde ca am inceput sa aud din curte bubuituri, pocnituri si alte zgomote interesante. M-am uitat pe geam si am vazut doua persoane care umblau prin curte. Nu prea pareau cunoscute dar am zis ca or fi niste muncitori care fac diverse renovari pe la parintii mei (care locuiesc foarte aproape) si au venit sa iau o scara, ceva. Am iesit linistit in curte (partea inchisa) sa ii intreb daca am cu ce sa ii ajut si... SURPRIZA. Un tigan de vreo 25 de ani, bine legat, ridica cu spor un mare cadru metalic peste gard in bratele fericite ale unui "coleg" al lui. 

Ca orice om normal, am avut o reactie absurda intr-o astfel de situatie si am intrebat "ce faceti aici?". Ciudat cum functioneaza creierul uman. Oare la ce raspuns trebuia sa ma astept? "Va zugravim gratuit gardul"... sau altceva de genul asta? Oricum, intreb eu ce fac ei acolo si raspunsul a venit foarte rapid: "Vere, facem curat si strangem gunoiul de pe aici, ne-a trimis vecinul tau". Sunt sigur ca cel putin o data in viata ati trecut toti printr-un moment intens in care adrenalina se face simtita din plin. Timpul parca se dilata, gandesti mult mai repede si cu toate ca reactionezi instinctiv, acel instinct elementar de "fuga sau lupta" e mult ajutat de ratiune.

In cateva zecimi de secunda probabil am realizat ca sunt singur cu mainile goale, fata in fata cu doi indivizi de loc firavi si care sigur actioneaza pe principiul "multa minte nu se cere, sa fi prost, sa ai putere. Topoarele mele erau inchise in garaj... garajul ar fi fost deschis, dar tocmai am vopsit portile cu o zi in urma. Ma rog, pe scurt, am decis sa nu risc, mai ales ca nu ma vad prea abil intr-o lupta corp la corp si am ales calea aia cu fugitul. Am dat din umeri, le-am zis "Aaa, e in regula atunci, spor la treaba" si am intrat in casa.
Nu cred ca mi-a luat mai mult de 1 minut sa pun mana pe telefon si sa sun doi vecini sa ii chem in ajutor. Intre timp, hotii (nu voi spune tiganii, sa nu credeti ca as fi rasist, si in public, nu sunt).cu multa experienta probabil, si-au dat seama ca reactia mea era falsa si au plecat usor, usor, lasand prada.

L-am prins in strada pe unul dintre ei, l-am retinut... sau mai bine zis a stat de buna voie, pana a venit politia si cam aia a fost. Evident ca pe seara am mai pierdut vreo 3 ore cu declaratii, plangeri, fotografii la fata locului si tot tacamul. Am pierdut timpul de pomana? Foarte probabil, dar nici nu as avea dreptul sa spun ca nimeni nu face nimic in tara asta, daca nici eu nu fac. In situatia asta, nu am putut face prea multe pentru ca nu am vrut sa risc inutil.

Desi sper sa nu existe o data urmatoare, daca va exista totusi, instinctul meu de "fight or flight" s-ar putea sa functioneze diferit ;)

Comments

  1. Hm, foarte interesant. Vreun update? A facut politia ceva sau a strans doar maculatura?

    ReplyDelete
  2. Politia nu a facut nimic... individul era zilele trecute pe la coltul strazii. Il astept sa se intoarca. De data asta cu jucaria de mai sus, cu glontul pe teava ...

    ReplyDelete
  3. Psst... hint: nu tre sa afirmi asta in public ca intri la omor cu premeditare si infunzi puscaria :). Altfel dc. ti se intampla sa scape glontul pe teava macar e omor din culpa... cu un avocat bun 5 ani cu suspendare pe caz de boala :)

    ReplyDelete
  4. Alex, nici nu mi-ar trece prin minte sa afirm public asa ceva. Nici nu as vrea sa o folosesc letal... nu s-ar mai chinui infractorul ;)

    ReplyDelete
  5. Update de acum cateva luni (ca tot am ajuns pe blog pe aici...) am primit o notificare de la parchet de "NUP" pentru ca individul nu prezenta pericol public si faptele nu au putut fi probate. Probabil ca tot ce am invatat la facultate a fost un basm, pentru ca probele erau ca la carte... Oricum, asa functioneaza justitia la noi, si noi trebuie sa avem incredere in ea pentru ca ne da motive intemeiate!

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Mobilitatea Electrica

Miting aviatic

Pretul care te Curenteaza